Verkkokaupan asiakaspalvelu
Verkkokaupan ja kaupan alan asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen on monimutkainen haaste. Kuinka yhdistää verkkokaupan ja kivijalan tai useilla eri paikkakunnilla sijaitsevien toimipisteiden asiakaspalvelu yhdeksi kokonaisuudeksi?
Ulkoistettu asiakaspalvelu helpottaa verkkokaupan asiakaspalvelun hallintaa
Asiakkaat odottavat nykypäivänä kaupan alan asiakaspalvelulta monikanavaisuutta, tehokkuutta ja saumattomuutta. Yrityksille haasteita tuottaa erityisesti resurssien puute ja asiakkaiden suuret odotukset.
Kivijalkaliikkeissä myyjien aikaa kuluu puhelimeen vastaamiseen, puheluiden vastausajat venyvät pitkiksi ja tiedon jakaminen toimipisteiden ja verkkokaupan välillä on haastavaa. Vaihtelevat ruuhkahuiput, palveluaikojen laajentaminen ja asiakasprosessien tehostaminen ovat syitä, miksi moni kaupan alan yritys kääntyy ulkoistetun asiakaspalvelun puoleen.
Ulkoistaminen on mahdollista joko kokonaisvaltaisesti tai osittain yrityksen tarpeiden mukaan. Kokonaisvaltaisen ulkoistamisen etuna kulkee raportoinnin tuoma etulyöntiasema ja oivallukset. Yhdessä asiakaspalvelun ammattilaisen kanssa asiakaspolkuja ja -prosesseja voidaan raportoinnin pohjalta kehittää optimaalisiksi niin taloudellisten hyötyjen, tehokkuuden kuin yrityksen imagonkin kannalta.
Mitä hyötyjä asiakaspalvelun ulkoistamisella on saavutettu?
Tärkeimpiä hyötyjä menestyksekkäässä asiakaspalvelun ulkoistamisessa ovat kustannussäästöt ja tehokkaammat asiakasprosessit.
Näin asiakkaamme ovat hyötyneet ulkoistamisesta:
- kustannussäästöt
- lisämyynti
- liidejä ja kauppaa
- parempi tavoitettavuus
Anna myyjien keskittyä myymälämyyntiin ja anna meidän hoitaa loput
Kaupan alan asiakaspalveluun tarjoamme kokonaispalvelua, joka pitää sisällään laajasti eri osa-alueita, joiden avulla mahdollistamme sen, että myyjät voivat keskittyä myymälämyyntiin. Eliminoimme aikaa vievät häiriöpuhelut.
Kokonaispalvelumme sisältää
- yleisen asiakaspalvelun
- lisämyynnin
- saatavuus ja tuoteneuvonnan
- reklamaatioiden hoidon
- verkkokauppa-asiointiin liittyvät selvitykset
- asiakkaiden kontaktointia info- tai muutostilanteissa
- resurssimme myös skaalautuvat kampanjoiden yhteydessä
Olemme panostaneet erityisesti toteuttamamme asiakaspalvelun raportointiin, tarjoamme myymäläkohtaisen tilastollisen vertailtavuuden eri kontaktityypeittäin. Käsittelemme tehokkaasti ja standardoidusti myös myymäläkontaktien ulkopuoliset yhteydenotot.
Onko myymäläverkostosi ohessa myös verkkokauppa myyntiä?
Toimiva verkkokauppa vaatii tuekseen toimivan asiakaspalvelun. Erityisesti verkkokauppa liiketoiminnassa monikanavainen asiakaspalvelu tukee erilaisten asiakkaiden ostopolkua ja varmistaa sen, että verkkokauppasi palvelee asiakkaita kaikista lähtökohdista.
Olemme toimineet Maskun Kalustetalon kumppanina yhdistäen sekä kivijalkamyymälöiden että verkkokaupan asiakaspalvelua jo 14 vuoden ajan.
Lue millaisia ratkaisuja olemme toteuttaneet
24/7 palveleva varastojen vuokraus verkkokauppa onnistuu pitämään kiinni asiakaslupauksestaan DialOk:n avulla
Yli 40 paikkakunnalle levittyvä myymäläverkosto ja verkkokauppa asettavat paljon vaatimuksia asiakaspalvelulle
Lue lisää verkkokaupan asiakaspalvelusta
-
Miten herättää asiakkaiden luottamus verkkokaupassa?
Luottamus verkkokaupassa on kaupanteon edellytys.
-
Verkkokaupan asiakaspalvelun kanavat – hanskaatko kaikki nämä?
Monikanavainen asiakaspalvelu tukee asiakkaiden erilaisia ostopolkuja, ja varmistaa sen, että verkkokauppasi palvelee asiakkaita heidän haluamissaan kanavissa.
-
Verkkokaupan asiakaspalvelun ulkoistaminen – 6 hyötyä
Miksi verkkokaupan asiakaspalvelun ulkoistaminen kannattaa?
-
Verkkokaupan asiakaskokemus – 6 vinkkiä
Toimivammalla verkkokaupalla enemmän kauppaa. Miten parantaa asiakaskokemusta verkkokaupassa ja erottautua erinomaisen asiakaspalvelun avulla? Kerromme 6 vinkkiä!
-
Monikanavaisuus verkkokaupassa – Chat, sähköposti, puhelin… Miksi eri palvelukanavia tarvitaan?
Asiakkaat haluavat ottaa verkkokauppoihin yhteyttä monilla eri tavoilla ympäri vuorokauden.
-
Verkkokaupan asiakaspalvelu – Verkko-ostaminen kasvaa vauhdilla, muista nämä 5 vinkkiä!
Verkko-ostaminen kasvoi peräti 22 % vuonna 2020. Kasvu tuottaa haasteita verkkokaupan asiakaspalvelulle. Lue muistilista siihen, miten tuottaa hyvä asiakaskokemus verkkokaupassa!
-
Verkkokauppa tarvitsee tuekseen toimivan asiakaspalvelun
Verkkokaupan asiakaspalvelun avulla pidät huolen, että asiakkaasi voivat olla yhteydessä yritykseesi itselleen mieluisalla tavalla esimerkiksi 24/7.
Yritysmyyntimme auttaa mielellään!
Yritysmyyntimme auttaa mielellään kartoittamaan tilanteesi ja opastaa oikean räätälöidyn ratkaisun suunnittelussa. Täytä lomake ja myyjämme on sinuun pian yhteydessä.