Onko mielessä uusasiakashankinta, nykyisten asiakkaiden aktivointi tai lisämyynnin tekeminen puhelimitse? Asiakkaille soittaminen voi olla työlästä ja viedä paljon aikaa, jonka voisi käyttää tuottavampaan työhön. Kun käytät ulkoistettua outbound-palvelua, voit tehdä asiakkaiden kontaktoinnista kuluerän sijaan tuottavan investoinnin. Lue tästä artikkelista laskelmamme siitä, millainen soittokampanjan tuotto voi olla.
Parhaimmillaan onnistunut outbound-palvelu pistää vauhtia liiketoimintaasi, sillä se mahdollistaa asiakkaiden tehokkaan aktivoinnin kuluttamatta omaa kallisarvoista työaikaasi. Voit keskittyä itse tuottavaan työhön, kun ulkoistettu asiakaspalvelu huolehtii varauskirjasi täyttämisestä.
Outbound-palvelu voi tarkoittaa lyhytaikaista kampanjaa tai jatkuvaa soittotyöskentelyä, jossa DialOk:n ulkoistetun asiakaspalvelun työntekijät soittavat yrityksen asiakkaille. Puheluissa voidaan esimerkiksi tehdä lisämyyntiä, hankkia ajanvarauksia, kontaktoida asiakkaita tai päivittää asiakasrekisterin tietoja.
Puheluissa voidaan esimerkiksi tehdä lisämyyntiä, hankkia ajanvarauksia, kontaktoida asiakkaita tai päivittää asiakasrekisterin tietoja.
Soittotyöskentely voidaan yhdistää esimerkiksi sähköposti- tai kirjemuistutuksiin, jotka lähetetään ennen puhelinsoittoa.
Jopa nelinkertainen tuotto investoinnille outboundiin
Outbound-palvelun kustannukset ja tuotot on helppoa laskea karkeasti arvioiden. Alla esimerkkilaskelmamme asiantuntijatyötä tekevän yrityksen soittokampanjasta.
Esimerkki:
Konsulttiyritys Oy haluaa, että outbound-palvelulla soitetaan läpi lista vanhoja asiakkaita, joiden kanssa halutaan sopia uusia asiakastapaamisia heidän myyjilleen.
Jos oletetaan, että henkilöitä on listalla 500 ja puheluiden soittamiseen menee arviolta viisi työpäivää ja yhden soittotunnin hinta on 50 euroa, muodostuu työn hinnaksi 2.000 euroa.
Miten soittokampanjan kustannukset vertautuvat siihen, jos Konsulttiyritys Oy soittaisi asiakaslistan läpi itse? Jos oletetaan, että Konsulttiyritys Oy:n omien konsulttien työajan kustannus on 150 euroa ottaen huomioon, että soittoaika on pois laskutettavasta työstä, ja soittamiseen kuluu sama viisi päivää, on itse tehdyn soittotyön kustannus yhteensä 6000 euroa. Ero ulkoistettuun soittokampanjaan on huikeat 4000 euroa.
Entäpä sitten kampanjasta syntyvät tuotot? Jos oletetaan, että 500 henkilöstä noin 70 % onnistutaan tavoittamaan, saadaan tavoitettua 350 asiakasta. Kun käytämme esimerkkinä 5 % pull-prosenttia, onnistutaan soittokampanjalla sopimaan 17,5 asiakastapaamista Konsulttiyritys Oy:n konsulteille. Jos näistä asiakastapaamisista kauppaan johtaa 25 %, saatiin yritykselle tehtyä 4,3 uutta sopimusta.
Jos yhden kaupan keskimääräinen arvo on 2500 euroa, palvelun avulla saavutettu liikevaihdon lisäys on 10.750 euroa ja nettotuotto 8.750 euroa. Tämä tarkoittaa siis yli nelinkertaista tuottoa verrattuna soittokampanjaan käytettyyn investointiin.
Millaisille yrityksille outbound-palvelu sopii?
Outbound-palvelu on erinomainen tapa aktivoida asiakkaita ja se sopii monenlaisille yrityksille. Se sopii monen kokoiseen liiketoimintaan. Esimerkiksi koulutus- ja konsulttialan yritykset, juridiset palvelut, terveys- ja hyvinvointiala sekä autokorjaamot ja katsastuskonttorit hyödyntävät outboundia asiakaspalvelussaan.
Hyvin toteutetussa outbound-palvelussa ei häiriköidä asiakkaita eikä pakkomyydä mitään, vaan lähtökohtana on hyödyllinen ja miellyttävä asiakaskokemus.
Outbound-kampanja suunnitellaan aina yksilöllisesti yrityksesi ja asiakaskuntasi tarpeisiin sopivaksi yhdessä Customer Success Managerin kanssa. Palvelu toteutetaan aina yrityksen brändin mukaisia viestintätapoja käyttäen. Hyvin toteutetussa outbound-palvelussa ei häiriköidä asiakkaita eikä pakkomyydä mitään, vaan lähtökohtana on hyödyllinen ja miellyttävä asiakaskokemus.
Oletko kiinnostunut outbound -soittokampanjasta? Laske soittokampanjan hinta kätevällä laskurillamme!
Lue lisää outbound-palvelusta
-
Asiakaspalvelun ulkoistaminen vs. Asiakaspalvelu omalla tiimillä: Kumpi kannattaa?
Aina ei ole pakko valita jompaakumpaa, vaan asiakaspalvelun ulkoistettu ylivuoto on monelle sopiva ratkaisu.
-
Miten valita ulkoistuskumppani asiakaspalveluun?
Asiakaspalvelun ulkoistaminen onnistuu parhaiten avoimella ja keskustelevalla yhteistyöllä.
-
Asiakaspalvelu ja monikanavainen myynti, voittava yhdistelmä
Myynnin ja asiakaspalvelun yhteistyö tuottaa sitoutuneempia asiakkaita.