Back office -palveluiden ulkoistaminen voi pitää sisällään monenlaisia ratkaisuja. Ulkoistettavaksi soveltuvat esimerkiksi kausiluonteiset työt ja monenlaiset rutiininomaiset toimistotehtävät, jotka kuluttavat paljon henkilöstön omaa aikaa.
Harkitsetko hallinto- tai toimistotöiden ulkoistamista? Tässä artikkelissa kerromme, millaisiin tilanteisiin hallinto- ja toimistotehtävien ulkoistaminen sopii.
Millaisiin tilanteisiin ulkoistettu back office sopii?
Back office -palveluiden ulkoistaminen voi tuoda yrityksille merkittäviä kustannussäästöjä. Ulkoistaminen säästää oman henkilöstön aikaa ja resursseja, sillä he pystyvät keskittymään omiin ydintehtäviinsä rutiininomaisten toimistotöiden sijasta.
Asiantuntijoiden tehokas työajan käyttö ja mahdollisuus keskittyä yrityksen kannalta tärkeimpiin tehtäviin on ennen kaikkea taloudellista, mutta sillä on myös suuri vaikutus työn mielekkyyteen ja henkilöstön sitoutumiseen.
Ulkoistaminen mahdollistaa resurssien joustavan käytön ja nopean skaalautuvuuden. Voit ulkoistaa palveluita tarpeen mukaan sitoutumatta pitkäaikaisiin investointeihin tai henkilöstön palkkaamiseen. Tämä antaa joustavuutta ja kyvyn mukautua nopeasti muuttuviin olosuhteisiin. Ulkoistaminen sopii myös erinomaisesti projekti- tai kausiluontoisiin tehtäviin, joiden volyymi vaihtelee esimerkiksi sesonkien mukaan.
Millaisiin tehtäviin hallintotyön ulkoistaminen sopii?
- Sesonkiluonteiset ja kausivaihtelulle alttiit toimistotyöt
- Kirjeiden, kutsujen tai muun materiaalin postitus
- Asiakastietojen päivitykset
- Rekisteröinti, tiedonhallinta, tiedon jäsentely
- Kaikenlaiset toimiston rutiininomaiset silpputyöt – vain taivas on rajana!
Millaiselle yritykselle ulkoistaminen soveltuu?
Back office -palveluiden ulkoistaminen sopii monen kokoisille yrityksille.
Pienille ja keskisuurille yrityksille ulkoistaminen tarjoaa erityisesti mahdollisuuden säästää aikaa. Suuremmille yrityksille ulkoistaminen on oikea valinta esimerkiksi silloin, kun kausiluonteinen työ kuormittaa omaa henkilöstöä liikaa.
Asiakaskokemus: Traficom luottaa DialOk:n ulkoistettuun back officeen
DialOk:n ulkoistettu back office-palvelu on ollut Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin ja sen edeltäjäviraston valinta jo vuodesta 2014. Ulkoistettu back office on Traficomille sopiva valinta siksi, että vesikulkuneuvojen rekisteröinti on kausiluonteista työtä, joka ei työllistä Traficomin omaa henkilöstöä ympärivuotisesti.
Ulkoistettu back office-tiimi huolehtii vesikulkuneuvojen rekisteröintihakemusten käsittelystä itsenäisesti sähköisessä järjestelmässä, kirjeitse sekä sähköpostitse. Traficom-tiimiin kuuluu kaksi vakituista työntekijää sekä kesätyöntekijöitä, jotka täydentävät rivejä ruuhkasesongin aikaan. Pitkän yhteistyön aikana tiimille on kehittynyt rautainen ammattitaito.
”Olemme erittäin tyytyväisiä, että yhteistyömme on jatkunut pitkään. DialOk on aivan huippukumppani, jolta löytyy todella ammattitaitoista väkeä”,
Traficomilta kommentoidaan.
Ulkoista rutiininomaiset toimistotyöt meille!
DialOk tarjoaa joustavaa ja skaalautuvaa ulkoistettua back office-palvelua. Back office voi olla osa ulkoistettua asiakaspalvelua tai vaihteenhoitoa tai itsenäinen ratkaisu.
Olemme kotimainen, Avainlipulla palkittu toimija ja työllistämme Suomessa. Meillä on pitkä kokemus ulkoistetun palvelun tarjoamisesta eri alojen yrityksille. Räätälöimme aina asiakkaillemme sopivimman ratkaisun. Kerro meille, miten voisimme auttaa sinun yritystäsi säästämään aikaa ja rahaa ulkoistamisella!
Lue lisää artikkeleita
-
Miten valita ulkoistuskumppani asiakaspalveluun?
Asiakaspalvelun ulkoistaminen onnistuu parhaiten avoimella ja keskustelevalla yhteistyöllä.
-
Hallintotöiden ulkoistaminen – Millaisiin tilanteisiin ulkoistettu back office sopii?
Tukipalveluiden ulkoistaminen sopii moneen tilanteeseen. Ulkoistettu back office varmistaa sen, että rutiininomainen hallintotyö tulee tehdyksi huolella.
-
Back Office -töiden ulkoistus säästää aikaa ydintehtäville
Erinäiset hallinnolliset tehtävät ja toimistotyöt saattavat viedä merkittävän ajan työntekijöiden päivistä.