Monikanavainen asiakaspalvelu puhelimessa, WhatsAppissa ja chatissa – A-Katsastuksen asiakastarina

A_Katsastus_asiakastarina_DialOk

Laadukas asiakaspalvelu on ykkösprioriteetti Suomen johtavalle ajoneuvokatsastusten tarjoajalle A-Katsastus Groupille. A-Katsastus Groupilla on noin 250 toimipistettä ympäri Suomea ja noin 1000 työntekijää. Ketjuun kuuluu myös K1 Katsastus, joka on tehnyt pitkään yhteistyötä DialOk:n kanssa.

A-Katsastus luottaa DialOk:n ulkoistettuun monikanavaiseen asiakaspalveluun ja puhelinvaihteeseen. Hyvä asiakaskokemus on yhtiön toiminnan ytimessä, kertoo operatiivinen päällikkö Rahile Beshar.

”Asiakas on se, jonka takia täällä ollaan. Asiakaskokemus on koko liiketoimintamme lähtökohta, ja haluamme olla asiakkaidemme paras ja luotettavin kumppani. Hyvä asiakaspalvelu luo perustan pitkäaikaisille asiakassuhteille ja jättää positiivisen muistijäljen palveluistamme.” 

Monikanavainen ulkoistettu asiakaspalvelu

DialOk huolehtii A-Katsastus Groupin katsastusliiketoiminnan asiakaskohtaamisista puhelimitse, chatissa sekä WhatsAppissa. Tämän lisäksi myös puhelinvaihteen hoito on ulkoistettu DialOk:n vaihteenhoitotiimille. 

Ulkoistaminen tarjoaa yhtiölle joustavuutta, sujuvuutta ja ennakoitavuutta. 

”Katsastusalan liiketoiminta on kausiluonteista, ja DialOk:n monikanavainen asiakaspalvelu joustaa helposti kiireisten ja hiljaisempien aikojen mukana. Ulkoistettu puhelinpalvelu pystyy käsittelemään suurempia määriä puheluita nopeasti ja ammattitaitoisesti, ja palvelu on hyvin tasalaatuista. Kun ulkoistettu palvelu pyörii taustalla, pystymme itse keskittymään asiakkaidemme palvelemiseen paikan päällä katsastusasemilla”, Beshar kertoo.

DialOk:n monikanavainen asiakaspalvelu joustaa helposti kiireisten ja hiljaisempien aikojen mukana.

Kaikki kevyen kaluston katsastustoimipisteet Hangosta Ivaloon on yhdistetty samaan ulkoistettuun asiakaspalveluun ja vaihteeseen. Ulkoistamisen ansiosta yhtiö pystyy tarjoamaan tasalaatuista, ammattitaitoista palvelua paikkakunnasta riippumatta. 

DialOk:lla on A-Katsastukselle dedikoitu asiakaspalvelutiimi, joka keskittyy ainoastaan tähän yhteen asiakkuuteen. 

”Dedikoitu tiimi on kuin omia työntekijöitämme, ja he ovat hyvin sisällä meidän liiketoimintaamme liittyvissä asioissa. Tämä sujuvoittaa ja parantaa sekä palvelun nopeutta että laatua.”

Ulkoistettu asiakaspalvelu WhatsAppissa

Monikanavainen palvelu useissa eri kanavissa parantaa asiakaskokemusta. Sen ansiosta asiakkaat voivat valita itselleen parhaiten sopivan palvelukanavan.

Uusimpana ulkoistetun asiakaspalvelun kanavana mukaan on otettu WhatsApp, joka on saanut asiakaskunnassa erittäin positiivisen vastaanoton. DialOk:n asiakaspalvelijat ottavat vastaan kysymyksiä ja katsastusaikojen varauksia WhatsApp Businessin kautta. 

”WhatsAppin käyttö aloitettiin marraskuussa. Halusimme laajentaa asiakaspalvelua pikaviesteihin, sillä nykypäivänä yhä suurempi osa asiakkaista käyttää nettiä mobiililaitteilla. WhatsApp on etenkin nuoremmalle asiakaskunnalle luonteva ja tuttu sovellus, jonka käyttö kasvaa jatkuvasti”, Beshar kertoo. 

WhatsAppin käyttöönotto asiakaspalveluun sujui hyvin, ja näyttää siltä, että siitä on kasvamassa chattiakin kysytympi palvelukanava.

Alkukokemusten perusteella WhatsApp on tuonut A-Katsastukselle lisää asiakaskontakteja. 

”WhatsAppin käyttöönotto asiakaspalveluun sujui hyvin, ja näyttää siltä, että siitä on kasvamassa chattiakin kysytympi palvelukanava. Osa chatin käyttäjistä on siirtynyt WhatsAppiin, mutta sen lisäksi kanava on tuonut myös uusia asiakkaita. Seuraamme mielenkiinnolla raportteja WhatsApp-kanavan kehityksestä.”

Innostuminen johtaa tuloksiin

A-Katsastus Groupissa on oltu hyvin tyytyväisiä yhteistyöhön DialOk:n kanssa, Rahile Beshar kertoo. 

”DialOk:ssa parasta on se, että uusista ajatuksistamme innostutaan ja niitä lähdetään viemään nopeasti eteenpäin. Tästä hyvänä esimerkkinä on WhatsAppin käyttöönotto. DialOk:lla on todellinen tahto palvella asiakkaita ammattitaitoisesti ja auttaa kehittämään meidän liiketoimintaamme. Yhteistyö on ollut erittäin sujuvaa ja joustavaa. Yhteyden saa aina nopeasti puhelimitse tai meilitse.”

Tutustu palveluihimme:

A-Katsastuksen tavoitteena oli tarjota asiantuntevaa, tasalaatuista ja ammattitaitoista asiakaspalvelua monikanavaisesti. Asiakaspalveluun haluttiin joustavuutta, jotta palvelu toimii sujuvasti vaihtelevien sesonkien mukana.  

Ratkaisuksi valittiin DialOk:n ulkoistettu monikanavainen asiakaspalvelu ja vaihteenhoito.

Tuloksena oli luotettava, ennustettava ja joustava palvelu, jossa asiakkaat voivat valita itselleen parhaan palvelukanavan puhelimitse, chatissa tai WhatsAppissa. Asiakaspalvelu joustaa liiketoiminnan sesonkien mukaisesti, ja yhtiö pystyy itse keskittymään asiakaspalveluun fyysisissä toimipisteissä. Kaikkien toimipisteiden yhdistäminen ulkoistettuun asiakaspalveluun tarjoaa asiantuntevaa, ammattitaitoista ja tasalaatuista palvelua ympäri Suomen.

Tutustu myös näihin