Hoidatko asiakaspalvelua oman henkilöstön voimin, mutta aina resurssit eivät riitä ja lomat sekä sairastumiset sekoittavat pakkaa. Asiakkaat toivovat palvelua myös iltaisin ja viikonloppuisin, mutta se on liian kallista.
DialOk:n ylivuotopalvelu voidaan helposti liittää osaksi asiakkaan omaa vaihteenhoitoa tai asiakaspalvelua tukemaan parempaa tavoitettavuutta ja palvelun nopeutta.
“Yritykset käyttävät ylivuotopalvelua yleensä silloin, kun omat resurssit eivät riitä, ja yritys ei halua kasvattaa palvelua tuottavan oman henkilökunnan määrää. Monille yrityksille erityisesti yöajat ovat haasteellisia koska oma henkilökunta ei ole silloin käytettävissä. “DialOk:n ylivuotopalvelu on helppo ratkaisu asiakaspalvelun tai puhelinvaihteen palveluajan pidentämiseen”, kertovat DialOk:n Customer Success Managerit Elisa Laurila ja Eveliina Santahuhta.
Yritykset käyttävät ylivuotopalvelua yleensä silloin, kun omat resurssit eivät riitä, ja yritys ei halua kasvattaa palvelua tuottavan oman henkilökunnan määrää. Monille yrityksille erityisesti yöajat ovat haasteellisia koska oma henkilökunta ei ole silloin käytettävissä. DialOk:n ylivuotopalvelu on helppo ratkaisu asiakaspalvelun tai puhelinvaihteen palveluajan pidentämiseen.
Yksi DialOk:n ylivuotopalvelun tyytyväisistä asiakkaista on Cityvarasto, joka luottaa palveluumme oman asiakaspalvelunsa ruuhka-aikoina ja aukioloaikojen ulkopuolella.
Reipas lisäresurssi palveluksessasi – iltaisin, viikonloppuisin, ruuhkahuippuina, lomakausina
Ylivuotopalvelun käyttöönotossa suunnitellaan palvelutarpeet ja määritellään se, miten ja millaisia asiakaspalvelutilanteita ylivuodossa käsitellään.
Mitä palvelu pitää sisällään?
Ensisijainen tehtävä vaihdepalvelussa on luonnollisesti huolehtia puheluihin vastaamisesta ja puhelun yhdistämisestä tavoitellulle henkilölle. Asiakaspalvelussa vastaamme asiakkaiden kysymyksiin ja ratkaisemme heitä askarruttavia kysymyksiä ja tilanteita.
Toiminnallisesta näkökulmasta voidaan todeta, että palvelussa sovelletaan seuraavia periaatteita:
- Palveluajat sovitaan yksilöllisesti asiakkaan kanssa
- Palvelukielinä toimivat suomi, ruotsi ja englanti
- Tarjoamme useita erilaisia raportointivaihtoehtoja toiminnan seurantaan
- Lisäpalveluina tarjoamme takaisinsoiton asiakkaalle, mahdollisuuden käyttää erilaisia tiedotteita sekä puheluvalikoita. Myös integraatiot asiakkaan omiin järjestelmiin esimerkiksi läsnäolotietojen saamiseksi tai palveluun kirjautumisen osalta ovat mahdollisia.
Tärkeimmät käytettävissä olevat integraatiotyypit ovat:
- Microsoft Active Directory
- Microsoft Exchange
- Microsoft Teams
- Kulunvalvontajärjestelmät
- CRM-järjestelmät
Kuulostaa hyvältä, mutta mitä tämä kaikki maksaa?
Ylivuodon kustannukset muodostuvat käytön mukaan seuraavista elementeistä.
- perustamiskustannus
- kuukausikustannus
- kappale- tai minuuttikohtainen hinnoittelu
- integraation perustaminen / kk-kustannus
Kiinnostuitko?
Lue lisää artikkeleita
-
Vaihteenhoito vai ulkoistettu asiakaspalvelu – Erot ja hyödyt
Vaihteenhoito vai asiakaspalvelu? Mitä eroa näillä palveluilla oikeastaan on?
-
20 vuotta DialOk:lla – asiakaspalvelijat kertovat
Ulkoistetun asiakaspalvelun ja vaihteen arki on 20 vuodessa muuttunut paljon, kun teknologia on kehittynyt ja asiakkaiden tarpeet monimutkaistuneet.
-
Asiakaspalvelun KPI-mittarit
KPI-mittarien määrittely asiakaspalvelussa auttaa kehittämään oikeita asioita.