Suomeenkin rantautunut Black Friday ostosmania on varsinainen asiakaspalvelun tulikaste. Muutaman päivän ajan yritysten asiakaspalvelut ovat tukossa räjähdysmäisesti kasvaneiden yhteydenottojen myötä. Miten sinun asiakaspalvelusi selviää tulikasteesta?
Yksittäiset ruuhkapiikit voivat olla asiakaspalvelussa hankala nakki. Muina aikoina asiakaspalvelun resursointi on kunnossa ja asiakkaat saavat hyvää palvelua, mutta yksittäinen ruuhkapiikki pistää pakan sekaisin. Lisäresurssia tarvittaisiin hetkellisesti, mutta mistä sellaista saisi?
Avuksi rientää asiakaspalvelun ylivuotopalvelu
DialOk:n ylivuotopalvelu on suunniteltu juuri vastaaviin tilanteisiin. Ylivuodattaminen tarkoittaa puhelujen siirtoa DialOk:n asiakaspalvelijoiden käsiteltäväksi silloin, kun oma henkilöstösi on vapaalla tai kohtaat palvelupiikin ruuhkatilanteessa.
Ylivuotoa voidaan käyttää moneen tarkoitukseen. Tyypillinen syy ylivuodon tarpeeseen on sesonkivaihteluun liittyvä hetkellinen tarve tai tiettyyn vuorokaudenaikaan tai lomakauteen liittyvä resurssipula. Ylivuoto voidaan sitoa aikaan tai ruuhkaan niin, että kontaktit ylivuodatetaan ulkoistettuun asiakaspalveluun joko tiettyinä kellonaikoina tai palvelun ruuhkautuessa.
Tyypillinen syy ylivuodon tarpeeseen on sesonkivaihteluun liittyvä hetkellinen tarve tai tiettyyn vuorokaudenaikaan tai lomakauteen liittyvä resurssipula.
Ylivuoto toimii siis kuin ulkoistettu asiakaspalvelu tai vaihde, mutta vain tilanteissa, joissa yrityksesi oma palvelu on ruuhkautunut tai kiinni. Ylivuotopalveluun on mahdollista lisäpalveluina lisätä esimerkiksi takaisinsoitto, erilaisia puheluvalikoita (jos asiasi koskee, valitse 1…), jonotiedotteita tai tilatietojen integraatioita, jotka mahdollistavat entistä paremmat tiedot henkilöstösi saavutettavuudesta.
Vieläkö ehdin ennen tämän vuoden Black Fridaytä?
Palvelumme saadaan käyttöönne noin 4–6 viikon kuluttua sopimuksen allekirjoituksesta. Ulkoistetun asiakaspalvelun käyttöönotto aloitetaan aina tilannekartoituksella, jossa käymme läpi yhdessä yrityksesi tarpeet ja räätälöimme liiketoimintaanne parhaiten palvelevan kokonaisuuden.
Palvelumme saadaan käyttöönne noin 4–6 viikon kuluttua sopimuksen allekirjoituksesta.
Black Fridayn lisäksi ylivuotoa voidaan hyödyntää myös muina sesonkeina. Myös joulu ja kesälomakausi ovat asiakkaillemme tyypillisiä aikoja ylivuodattaa asiakaspalvelukontakteja DialOk:n vastauskeskuksiin.