DialOk:n taival on kulkenut puhelinvaihteiden ja asiakaspalveluratkaisujen parissa jo pitkän matkan. Kun toinen DialOk:n perustajista, Harri Fagerholm, vuonna 2001 tuskaili joulun aikaan yritysten kunnianhimottomia vastausaikoja, päähän pälkähti idea.
Lue Harrin tunnelmia DialOk:n 20-vuotisen matkan varrelta.
Vuosi on 2001 ja joulu lähestyy. Haluaisin ostaa ja myydä, muitakin hoidettavia asioita olisi. Toistuvista yrityksistäni huolimatta useamman yrityksen puhelinnumerot eivät ole tavoitettavissa. Onhan joulu pian jo täällä, on kiirettä ja lomaa. Silti mietin, miten tämä voi olla mahdollista. Miksi yritykset eivät vastaa yhteydenottoihini, miksi ne kohtelevat minua näin? Joulunikin on jo lähes pilalla, ja ajattelen: jonkun täytyy vastata!
Tapaamme pian kollegani Andyn kanssa, ja jaamme saman kaltaisia ajatuksia yritysten vaatimattomista vastausajoista. Tuskailemme asiaa yhdessä, ja Andy tulee samaan lopputulokseen. Jonkun täytyy vastata!
Tästä se DialOk:n matka lähti. Ei enää vastaamattomia puheluita, ei käymätöntä kauppaa ja palvelua saatavilla. Jos kukaan muu ei sitä tee, niin me teemme.
Muutama kuukausi tapaamisemme jälkeen Oy DialOk Communications Finland oli syntynyt. Minä ja Andy otimme ohjat käteen ja palkkasimme ensimmäisen vaihteenhoitajamme, Annan.
Anna vastasi ihka ensimmäisen asiakkaamme puheluihin. Jokaisen vastatun puhelun kohdalla tiesimme onnistuneemme. Yhteydenottajat ovat tyytyväisiä, kauppa käy ja yritysten tavoitettavuus on pelastettu.
Nyt 20 vuotta myöhemmin DialOk käsittää kolme kotimaista vastauskeskusta, 130 asiakaspalvelun ammattilaista ja yli 600 asiakasyritystä. Käytössämme ovat prosessoidut ja mitattavat toimintamallit, monipuoliset tekniset integraatiomahdollisuudet ja älykkäät kontaktireititykset. Asiakasyritystemme palvelupolut ovat hyvässä ja turvallisessa huomassa luonamme. Emme puhu enää vastaamisesta, puhumme asiakaskokemuksesta.
DialOk:n ja kontaktinhoidon matka maailmalla on ollut mahtava. Upeinta on ollut saavuttaa hyvänolontunne siitä, kun yhteydenottaja, kontaktin vastaanottaja sekä kontaktinhoidon tilaaja ovat kaikki tyytyväisiä. Tavoittelemme aina odotusten ylittymistä kaikille osapuolille.
Tilaisuutemme oli 20 vuotta sitten, se on myös nyt ja huomenna. Tartutaan tilaisuuteen – ja puhelimeen!
Kirjoitukseni on jo kiteytymässä loppuunsa, mutta ajattelen edelleen samaa lausetta kuin 20 vuotta sitten. Jonkun on vastattava – ja me vastaamme!
Terveisin,
Harri Fagerholm, DialOk:n perustaja
DialOk vuonna 2021
DialOk on kasvanut laadukkaaksi ja tunnetuksi vastauspalvelujen tuottajaksi. Kaikki palvelumme tuotetaan edelleen Suomessa ja panostamme loppuasiakkaan asiakaskokemuksen lisäksi yritysasiakkaidemme viihtyvyyteen. Haluamme, että asiakasyritys saa meistä kasvulleen ja kehitykselleen luotettavan kumppanin.
Tutustu joustavaan, reaktiokykyiseen, palvelevaan ja brändisi mukaiseen vaihteenhoitopalveluumme. Tarjoamme myös ulkoistetun asiakaspalvelun ja back officen resurssit sekä asiakaskokemuksen mittaamisen työkalut ja kehitystuen.
DialOk:n sisaryrityksinä toimivat Suomen paras yritysten operaattori Line Carrier sekä iloisen asiakaspalvelun ammattilainen Avaca. Kaikki yritykset toimivat osana SFG Yhtiöt -konsernia, ja konserni muodostaa asiakkailleen kokonaisvaltaisen kommunikaatioratkaisujen perheen. Kaiken saa yhdeltä luukulta.