20 vuotta DialOk:lla – asiakaspalvelijat kertovat

Artikkelit / Asiakaspalvelu / Tiedotteet / Töissä meillä / Vaihteenhoito
dialok kuhmon vastauskeskus

Tässä helmikuussa DialOk:n Kuhmon vastauskeskuksessa juhlitaan erityistä merkkipäivää. Talon pitkäaikaisimmilla viidellä asiakaspalvelun ammattilaisella tulee täyteen pyöreät 20 vuotta töiden aloittamisesta DialOk:lla! 

Tarina alkoi Suomen erämaisimmassa kaupungissa Kuhmossa vuonna 2004, kun uuteen vastauskeskukseen etsittiin henkilöstöä rekrytointikurssin avulla. 

Tarina alkoi Suomen erämaisimmassa kaupungissa Kuhmossa vuonna 2004, kun uuteen vastauskeskukseen etsittiin henkilöstöä rekrytointikurssin avulla. 

”Haastattelujen kautta valittiin henkilöt, jotka pääsivät kurssin jälkeen töihin asiakaspalveluun ja puhelinvaihteeseen. Suurin osa erikoistui tuolloin vaihteenhoitoon ja pienempi osa sitten asiakaspalveluun. Osa on sitten viihtynyt meillä 20 vuotta”, kertoo Kuhmon site manager Jukka Heikkinen, joka itsekin aloitti DialOk:lla samaan aikaan. 

Ulkoistetun asiakaspalvelun ja vaihteen arki on 20 vuodessa muuttunut paljon, kun teknologia on kehittynyt ja asiakkaiden tarpeet monimutkaistuneet.

Haastattelimme konkareita 20 vuoden työurakastaan:

Mikä on saanut viihtymään töissä jo 20 vuotta DialOk:lla?
  • ”Mukavat työkaverit, jokainen päivä on erilainen. Koen että työlläni on merkitystä, kun voi auttaa ihmisiä.”
  • ”Avartava, mielenkiintoinen työ ja mukavat työkaverit.”
Miten työ on muuttunut 20 vuoden aikana?
  • ”Työ on muuttunut, kun aloitin työt, niin puhelut yhdistettiin välipuhelulla, nyt lähes kaikki yhdistetään suoraan.”
  • ”Ohjelmat on muuttuneet monesti. Nykyisin joutuu antamaan numeroita enemmän asiakkaille. Jokaisessa asiakkuudessa on omat ohjeet.”
  • ”Työn tempo on nopeutunut ja tekniikka kehittynyt. Tietojen hakeminen parantunut. Asiakaskunta monipuolistunut.”
Mikä vastauskeskustyössä on parasta?
  • ”Sovittavissa oleva työaika, työasioita ei tarvitse viedä kotiin, ei töitä viikonloppuna. Saa tehdä halutessaan etätöitä. Mahdollisuus ratkaista ihmisten pulmia.”
  • ”Työssäni on parasta mukavat, ystävälliset asiakkaat.”
  • ”Monipuolisuus.”
Millaisille tyypeille asiakaspalvelutyö teidän mielestänne sopii?
  • ”Jaksaa istua päivän, ja olla koko ajan äänessä. Tykkää puhua englantia ja ruotsia. Ei pidä hermostua itse jos asiakas on kiukkuinen.” 
  • ”Avoin mieli uusille asioille, muutoksille ja kehitykselle.”

Pitkäaikaiset asiakaspalvelun ja vaihteenhoidon ammattilaisemme ovat meille tärkeitä. Työllistämme Kuhmon vastauskeskuksessa Kainuussa noin 36 henkilöä, ja DialOk onkin yksi Kuhmon kaupungin suurimmista työnantajista. Merkkinä kotimaisesta työstä kannamme myös ylpeydellä Avainlippua

dialok kuhmossa 2
Kuhmossa asuu DialOk:laisten lisäksi paljon karhuja
Muutama fakta Kuhmosta
  • Kainuussa sijaitseva Kuhmo on yksi Suomen erämaisimpia kaupunkeja, jonka pinta-alasta yli 80 % on metsää
  • Kuhmoa lähimpänä oleva kaupunki Suomessa on Nurmes, ja Venäjän puolella Kostamus
  • Kuhmossa asuu noin 7500 asukasta
  • Kuhmo tunnetaan myös Kuhmon kamarimusiikkijuhlista, jotka kaksinkertaistavat kunnan väkimäärän joka kesä
  • Kuhmo on suuri city: Kaupungin pinta-ala on pääkaupunkiimme Helsinkiin verrattuna 25-kertainen (Helsinki 215,08 km² ja Kuhmo 5 456,87 km²)

Oletko kiinnostunut asiakaspalvelutyöstä? Tutustu meihin:

Lue myös