Hoidamme back officen paperipinot luotettavasti.

Efektivare backoffice

Rutinmässigt kontorsarbete, dvs. Backoffice – de tråkiga, sekundära, enkla uppgifterna som bör göras. Många företag kämpar med de kontorsuppgifter och rutiner som är obligatoriska. 

Växande staplar av pappershögar och rutinmässiga kontorsuppgifter tar resurser från att fokusera på kärnverksamheten. Projektbaserat arbete belastar också personalen, eftersom det ska skötas parallellt med andra uppgifter.   

Vem sköter pysselarbetet i ditt företag? 

Backoffice jobb är ofta manuella pysseljobb. Allt kan inte automatiseras, vilket belastar anställda och tar tid från produktivt och kreativt arbete. 

Rutinmässiga eller projektbaserade kontorsuppgifter kan ha varit spridda ut på många olika personer i företaget; inom marknadsföring sker postutskick, inom försäljning sker underhåll av kundregister för att få nya kunder och inom HR sker förstöring av känsliga dokument. Kunde dessa uppgifter outsourcas? 

En effektiv användning av experternas tid och förmågan att fokusera på de uppgifter som är viktigast för verksamheten är framför allt ekonomisk, men den har också stor betydelse för arbetstillfredsställelse och personalens engagemang. 

När det gäller välbefinnande kan outsourcing av en rad småjobb vara ett viktigt beslut som också bygger upp andan, motivation och i slutändan resultat i hela teamet. 

Den outsourcade tjänsten skalas efter det aktuella behovet och den aktuella volymen, vilket garanterar mindre resurssförlust och större operativ effektivitet. DialOk Back Office-tjänsten ökar kostnadseffektiviteten och är därför en strategisk del av ett växande företag och växande verksamhet. 

Exempel på backoffice-jobb 

  • Uppdatering av uppgifter om samtalslistor och databas i samband med organisationens samtalskampanj 
  • Uppdatering av kunduppgifter  
  • Förberedelse och distribution av material till bolagsstämmor som anordnas av förvaltningsbolaget 
  • Alla andra pysselarbeten av projektkaraktär eller återkommande slag
DialOk:n back office -palvelu laittaa paperipinot kuriin.
Taloudelliset hyödyt

Ekonomiska fördelar 

Spara på personalkostnader med skalbar outsourcing. 

Företagets experter kan fokusera sin tid på affärskritiska och produktiva uppgifter. 

Tehokkuutta toimintaan

Effektivitet i praktiken 

Experterna arbetar effektivare när de inte behöver ägna tid på pysselarbete. 

Projektbaserat kontorsarbete och rutinmässiga repetitiva uppgifter hanteras effektivt och efter behov. 

Parempi yrityskuva

Kvalitet i praktiken 

Back office-jobb produceras inte längre med vänster hand utöver annat arbete. 

Ett tillförlitligt och korrekt backoffice säkerställer att synliga uppgifter löper smidigt.