Outsourcad kundtjänst – mer effektivitet och en bättre kundupplevelse 

Outsourcad kundservice hjälper till att fokusera resurser och förbättra kostnadseffektiviteten. Genom att outsourca kundservice till professionella personer kan du fokusera på din kärnverksamhet. 

Många företag befinner sig i en situation där det finns fler kunder i kön än vad de hinner betjäna. När antalet kontakter ökar måste de ofta rekrytera mer personal, vilket ökar kostnaderna och tar tid från annat arbete. Outsourcning av kundtjänst kan du ge alla dina kunder den service de förtjänar. 

ulkoistettu asiakaspalvelu DialOk

Får dina kunder redan bra kundservice? 

God kundservice innebär att tjänsteleverantören förutser och uppfyller kundens förväntningar, behov och önskemål. Dagens kund förväntar sig snabb service i alla kanaler, hela tiden. En förstakalssig kundupplevelse är det som skiljer ditt företag från konkurrenterna och gör att kunderna är lojala mot ditt företag. 

Ett missat samtal eller meddelande är alltid dyrt för företaget. Kunderna blir besvikna, försäljningen uteblir och företagets image blir lidande. Det förväntas mycket av kundtjänsten. Möter ditt företag kraven på kundservice i flera kanaler? 

Vår lösning för kundservice i flera kanaler erbjuder ditt företag ett enkelt sätt att förbättra tillgängligheten, funktionaliteten och lönsamheten för dina tjänster i alla situationer. Du förbättrar också tillgängligheten genom att kunderna kan kontakta ditt företag på ett sätt som passar deras behov.  

Förutom det traditionella callcentret innehåller vår outsourcade kundtjänst även i flera kanaler. Vi erbjuder flerkanalig service via telefon, e-post, chatt och sociala medier. 

Flerkanalig kundtjänst

Telefon

Kundtjänstsituationer sker fortfarande till stor del via telefon. 


Våra professionella kundtjänstagenter svarar för dig och vägleder dina kunder med ditt företags röst. 

Chatt

En chattjänst används särskilt för att stöda online-shopping. 


Chatt underlättar köpet, skapar möjligheter till ytterligare försäljning och är omedelbart tillgänglig när hjälp behövs. 

E-post

E-post är en säker och tillgänglig servicekanal.

 
Våra agenter hanterar t.ex. förfrågningar, bokningar och klagomål, som kommer via e-mail 

Sociala media

Kunderna söker och behöver information snabbt och enkelt i sociala medier. 

Med vår plattform kan du övervaka dina sociala mediekanaler och betjäna dina kunder precis där de befinner sig. 

Införande av outsourcad kundtjänst 

Implementeringsprocessen av DialOk:s outsourcade kundtjänst är en väletablerad servicemodell som garanterar att processen slutförs i den estimerade tiden. Den består av tre faser: förberedelser, leverans och kontinuerlig service efter distributionen. 

Förberedelsefasen börjar med en detaljerad definition av kundens behov. När kundens behov och detaljerna för den önskade tjänsten har definierats upprättas en offert och ett serviceavtal. 

När serviceavtalet har undertecknats kan man gå vidare till leveransfasen, som vanligtvis tar 4-6 veckor. Under leveransperioden förbereds den tekniska implementeringen av tjänsten, användar-ID:n och åtkomsträttigheter, teknisk testning av tjänsten genomförs och kundtjänstpersonal skolas. 

Efter leveransfasen lanseras tjänsten, följt av kontinuerlig övervakning och utveckling. Genomförandet av tjänsten övervakas genom regelbundna uppföljningsmöten och månatliga servicerapporter. Tjänstens kvalitet säkerställs genom kontinuerlig coachning av agenterna. 

Den Customer Success Manager som är tilldelad kundföretaget sköter koordineringen av hela processen och fungerar som kundens kontaktperson hos DialOk. 

Kundtjänst i flera kanaler som inhemskt jobb 

Alla DialOk:s nöjda kundtjänstagenter arbetar i Finland och vi har fått nyckelflaggan som ett tecken på inhemsk verksamhet. Vi har kundtjänstagenter i olika delar av Finland, bland annat i Uleåborg, Åbo och Kuhmo. 

FinlandskServ Sin rgb

Omfattande kundservicelösningar 

Vi sköter ditt företags kundtjänst, tidsbokning, teknisk support, försäljning, supporttjänster, produktsupport och olika supportfunktioner. DialOk:s flexibla serviceavtal är lämpliga för en helhetslösning eller det kan fungera tillsammans med ditt företags egen kundtjänst. 

Fördelen med att outsourca din kundtjänst från början till slut är noggrann rapportering, vilket gör att vi kan arbeta tillsammans med dig för kan utveckla din kundprocess till högsta nivå. Partiell outsourcing tillgodoser dina behov vid överenskomna tider. Vi skräddarsyr våra tjänster för att flexibelt passa ditt företags behov. 

Vårt systerföretag Line Carrier (in English) erbjuder tekniska lösningar för kundtjänst, inklusive uppkoppling och kundtjänstsystem. 


Kolla in våra kundberättelser