Kundförvärv och kundaktivering är möjlig med hjälp av outbound
Företagen behöver nya sätt att aktivera befintliga och nya kunder på ett kostnadseffektivt och planerat sätt. Företag som reagerar snabbt på förändringar stärker sin ställning på marknaden.
I många branscher har efterfrågan på utgående kampanjer ökat eftersom företagen har ett större behov av att aktivt nå kunderna för att öka försäljningen. Outbound samtalskampanjer är ett utmärkt verktyg för kundförvärv, b2b-nykundsförvärv, insamling av pengar, kundundersökningar och bokning av möten.
Kvalitativ kontakt ger kundförtåelse som kan användas för att utveckla affärsverksamheten i större skala. Konkurrensen är hård – har du råd att inte kontakta dina nuvarande och potentiella kunder?
Fråga gärna mer!
Vad är Outbound?
Vill du veta mer om dina kunder eller sälja mer till befintliga kunder? Letar du efter sätt att förbättra din kundanskaffning eller ringa kalla samtal? Vill du hjälpa dina kunder att boka tid? Har du en produkt eller tjänst som dina potentiella kunder ännu inte känner till? Letar du efter en boknigstjänst för att kontakta potentiella kunder?
Med hjälp av outbound är ditt företag aktivt med att nå ut till kunder och intressenter direkt via telefon. Outbound kan användas för att kontakta både nya och befintliga kunder.
Kundkontakt och kundanskaffning sker ofta parallellt med annan kundhantering och försäljning i företag. Ofta anser man att det är bättre att göra det internt för att kommunicera företagets värderingar och skapa en positiv kundupplevelse. Ofta finns det dock inte tillräckligt med resurser och kompetens inom företaget för en strategisk strategi, systematisk uppföljning, rapportering och kontinuitet.
En outsourcad outboundpartner kontaktar dina kunder på ett professionellt och planerat sätt, alltid i linje med ditt företagsimage. Låt oss sköta kundkontakten!
Inga kalla samtal, men en bättre kundupplevelse
Outbound handlar inte bara om kalla samtal, trots att man ibland tror det. Kalla samtal utåt uppfattas ofta som aggressiv telefonförsäljning. Många är rädda för att det kommer att ge företaget en negativ kundupplevelse och ett dåligt rykte.
När en kampanj för kundanskaffning genomförs tillsammans med en professionell partner bygger den på ett kundcentrerat och serviceinriktat tillvägagångssätt där kunden sätts i centrum. Utgående kampanjer kan öka värdet för kunden genom att proaktivt betjäna dem innan kunden själv kontaktar företaget. Genom att kontakta kunden är det möjligt att lära känna kunden bättre, lära sig mer om deras behov och hitta möjligheter till ytterligare försäljning.
Målet för en outbound kampanj är alltid i linje med företagets image och egna kommunikationsmetoder. En bra outbound kampanj är inte en tvångskampanj för att trakassera dina kunder, utan syftar till att ge dem en användbar och trevlig kundupplevelse.
Vad kan outbound användas till?
Tidsbokning
Outbound passar för att boka möten och tider för många olika branscher.
Tjänsten används till exempel för att boka tid hos tandläkare, frisörer, biltjänster och fysioterapi.
Kundanskaffning
Outbound samtalskampanjer är ett utmärkt verktyg för att skaffa nya kunder. Du kan lägga ut tidskrävande telefonsamtal på en kompetent partner och fokusera på din kärnverksamhet.
Nykundförvärv för b2b-företag minskar säljteamets arbete med att kontakta potentiella kunder.
Insamling
Insamling kräver människor och donationer. Outbound samtalskampanjer för insamlingar är ett kraftfullt tillägg till din verktygslåda för insamling.
Samtalskampanjen är ett utmärkt sätt att nå nya och gamla medlemmar, givare och supportrar.
Uppdatering av kundregister och kundundersökningar
Är ditt kundregister uppdaterat? Outbound samtalskampanjer hjälper dig att lära dig mer om dina kunder och hålla din kundinformation uppdaterad.
Samtidigt som man lär känna varandra igen öppnar sig möjligheten till behovskartläggning och merförsäljning.
Garanterat resultat med en outbound kampanj
Outbound tjänsten börjar med en pilot, där vi först sätter oss in i kundföretagets verksamhet och kärnbudskap. Målen för piloteringen definieras tillsammans.
Lyckad outsourcing kan leda till att företaget bygger upp en helt ny affärsmodell eller kundhanteringsprocess.
Kostnaden för tjänsten kan kopplas till en Money Maker-garanti. Money Maker-garantin garanterar att kostnaderna för den outsourcade outbounden är i linje med de intäkter som tjänsten genererar, så att kostnaderna inte uppstår från ingenstans. Detta garanterar att kostnaderna alltid hålls på rätt nivå.
Kolla in våra kundberättelser
-
”Jag kan lita på att kundtjänsten är igång” – New Nordics kundberättelse
”Jag kan lita på att kundtjänsten är igång” – New Nordics kundberättelse
-
Outsourcad backoffice-tjänst sparar resurser – Traficoms kundberättelse
Outsourcing av säsongsbetonade uppgifter sparar resurser för annat arbete. DialOk sköter handläggningen av ansökningar om registrering av vattenskotrar.
-
One-stop telefonväxeltjänster för Autokeskus
Telefonväxeltjänster för Autokeskus. DialOk och dess systerbolag Line Carrier hanterar Autokeskus mobiltjänster och resurser för växeltjänster på ett enda ställe.