Vi levererade mobil- och telefonväxel till Autokeskus
Autokeskus är en fullservicebilhandlare som betjänar sina kunder i totalt sju olika butiker. Line Carrier och DialOk samarbetar för att se till att all telefontrafik och kundkontakt på Autokeskus fungerar smidigt. Autokeskus Call Center tar emot ca 12 000 samtal per månad.
”Vi har en enda kontaktpunkt för resursförsörjning, kommunikationstjänster och alla mobila tjänster”, säger Tomi Valasvuo, IT-direktör på Aro Group.
”Line Carriers systerbolag DialOk sköter i sin tur växling och överflödstjänster”, fortsätter Valasvuo.
Alla Autokeskus-återförsäljare har Line Carrier Mobilväxeln installerat i sina telefoner. Appen gör det möjligt för säljarna att se alla inkommande samtal till servicelinjerna. Om det finns obesvarade samtal kan säljarna kontrollera vilka samtal som inte har besvarats. Om någon av säljarna tar hand om ett samtal försvinner det från alla andras skärmar.
”Samarbetet har varit riktigt bra. Vi förstår varandra och vi har fått mycket gjort på ganska kort tid. Samarbetet med Line Carrier och DialOk har hjälpt oss att hitta en helhetslösning som betjänar hela samtalstrafiken och kundkontakten”, sammanfattar Tomi Valasvuo.
Läs våra andra kundberättelser
-
”Jag kan lita på att kundtjänsten är igång” – New Nordics kundberättelse
”Jag kan lita på att kundtjänsten är igång” – New Nordics kundberättelse
-
Outsourcad backoffice-tjänst sparar resurser – Traficoms kundberättelse
Outsourcing av säsongsbetonade uppgifter sparar resurser för annat arbete. DialOk sköter handläggningen av ansökningar om registrering av vattenskotrar.
-
One-stop telefonväxeltjänster för Autokeskus
Telefonväxeltjänster för Autokeskus. DialOk och dess systerbolag Line Carrier hanterar Autokeskus mobiltjänster och resurser för växeltjänster på ett enda ställe.