Outsourcad kundservice sparar tid för produktivt arbete och förbättrar kundupplevelsen. När din organisation är liten behöver du all hjälp du kan få. New Nordic Oy förlitar sig på DialOks outsourcade kundtjänst.
New Nordic Oy är ett marknadsförings- och importföretag som har importerat kosttillskott och naturprodukter till den finska marknaden sedan 2006.
Den svenska koncernens lilla landsorganisation behövde hjälp med kundservice och valde DialOk som partner.
Outsourcad kundservice är en värdefull tillgång
Även om New Nordic är en internationell koncern är landorganisationen i Finland mycket liten, säger landschef Nanna Moilanen. Därför är outsourcad kundservice en värdefull tillgång för att säkerställa en bra kundupplevelse och smidig service.
”All extra hjälp är verkligen viktig. Ursprungligen skötte jag kundtjänsten själv, men det var omöjligt för en person att ta hand om alla kundsamtal vid sidan av andra uppgifter. Samtalen gick till röstbrevlådan och det tog mycket tid att ringa tillbaka”, säger Moilanen.
Outsourcad kundtjänst säkerställer att alla samtal kan besvaras och kunderna kan erbjudas en bra kundupplevelse.
De obesvarade samtalen skadade företagets image.
”Det ger inte kunden en bra känsla om samtalet inte besvaras. När de ringde tillbaka var kunderna ofta inte längre intresserade av produkterna eller trodde att det var säljaren som ringde. Outsourcad kundservice garanterar att alla samtal kan besvaras och att kunderna kan få en bra kundupplevelse.”
Samtidigt missar man inte beställningar och Moilanen kan själv koncentrera sig på företagets administration, försäljning och marknadsföring.
Smidigt samarbete med kundtjänsten
Samarbetet mellan New Nordic och DialOk började snabbt.
”En tidigare leverantör av outsourcad kundtjänst beslutade plötsligt att upphöra med sin outsourcade kundtjänstverksamhet, och det uppstod en lätt panik för att snabbt hitta en ny partner som kunde ersätta den. Vi undersökte några olika alternativ, men inget av dem verkade passa oss. Till slut valde vi DialOk som partner”, säger Moilanen.
När en ny kundrelation inleds får DialOks kundtjänstpersonal utbildning och instruktioner om hur de ska betjäna det företagets kunder. På New Nordic fann man att det var ett enkelt och effektivt sätt att starta tjänsten.
”Tjänsten fick en smidig start genom att samarbeta med DialOk för att förse kundtjänstmedarbetarna med färdiga instruktioner för alla de vanligaste kundtjänstfrågorna. På så sätt kan kundtjänstmedarbetarna till största delen sköta sig själva, och endast de svåraste fallen skickas vidare till mig.”
Samtalsinspelningar hjälper till att verifiera beställningsinformation
Kundtjänstrepresentanter svarar på kundernas frågor via telefon och tar emot beställningar som skickas till New Nordic via ett elektroniskt formulär. Om det finns några avvikelser i beställningsuppgifterna kan samtalsinspelningen kontrolleras.
”Samtalsinspelningar är verkligen praktiska. Ibland kan det ha uppstått ett skrivfel eller ett missförstånd i kontaktuppgifterna, beställningspriset eller annan information, vilket lätt kan kontrolleras genom att lyssna på samtalsinspelningen i efterhand. Det här räddar också kunderna från missförstånd och besvär.”
Jag har aldrig fått dålig feedback från DialOks kundtjänstrepresentanter. De är riktigt trevliga människor som alltid är trevliga att prata med.
Nanna Moilanen har varit mycket nöjd med DialOks kundtjänstpersonal.
”Jag har aldrig fått någon dålig feedback från DialOks kundtjänstpersonal. De är riktigt trevliga människor som alltid är trevliga att prata med.”
För New Nordic är outsourcing av kundtjänst en bekymmersfri lösning som gör det lättare att driva ett företag.
”Jag uppskattar det faktum att DialOk får saker och ting att fungera smidigt och nästan av sig själv. Jag kan fokusera på mitt eget arbete och våra kunder tas om hand. Även under min semester kan jag lägga huvudet på sned och lita på att företagets kundtjänst fungerar utan mig”, avslutar Moilanen.
Läs mer om outsourcad kundservice:
Läs våra andra kundberättelser
-
”Jag kan lita på att kundtjänsten är igång” – New Nordics kundberättelse
”Jag kan lita på att kundtjänsten är igång” – New Nordics kundberättelse
-
Outsourcad backoffice-tjänst sparar resurser – Traficoms kundberättelse
Outsourcing av säsongsbetonade uppgifter sparar resurser för annat arbete. DialOk sköter handläggningen av ansökningar om registrering av vattenskotrar.
-
One-stop telefonväxeltjänster för Autokeskus
Telefonväxeltjänster för Autokeskus. DialOk och dess systerbolag Line Carrier hanterar Autokeskus mobiltjänster och resurser för växeltjänster på ett enda ställe.