Effektiviserad tidbokningstjänst för HelppoKatsastus 

Toimitimme HelppoKatsastukselle asiakas- ja ajanvarauspalvelun.

Målet är enkel kund- och mötesservice

HelppoKatsastus Oy är en inhemsk kundorienterad besiktningskedja med 20 serviceställen runt om i Finland. Högkvalitativ telefontjänst spelar en viktig roll i tidbokningsbaserade verksamheten. 

Bilbesiktning är inte det mest attraktiva köpet ur köparens synvinkel, så processen måste göras så smidig som möjligt. DialOk är en viktig partner för HelppoKatsastus och möjliggör smidig tidsbokning och kundservice på företagets serviceställen via telefon och chatt. 

HelppoKatsastus mål var att effektivisera kund- och tidsbokningstjänsten. Tanken på outsourcing väcktes av en önskan att investera i en tjänst av högre kvalitet som en professionell kunde erbjuda. 

Jag känner att kundservice är viktigt och kundtjänstpersonal ska känna att de jobbar för oss

– Tuomo Luoma,
verkställande direktör av HelppoKatsastus

Mätbar tidsbokningstjänst som ser ut som företaget 

HelppoKatsastus valde DialOk som partner för att sköta kundservice och tidsbokning. DialOk sköter alla HelppoKatsastus samtal och chattkontakter. 

Innan tjänsten inleddes besökte HelppoKatsastus VD Tuomo Luoma DialOk för att bekanta sig med företagets verksamhetssätt och personalen. ”Jag tycker att kundservice är viktigt och att personalen i kundservice ska känna att de arbetar för oss”, säger Luoma. 

Det finns tydliga måtvärden och analyser för kundservice. Rapporterna granskas varje månad för att optimera resurser och tjänster för att uppfylla HelppoKatsastus mål. 

Läs våra andra kundberättelser