Bättre kundupplevelse, ett mer bekymmersfritt företag  

BestParkin asiakaskokemus on parantunut ulkoistetun asiakaspalvelun ansiosta.

BestPark är en fristad för resenärer på resande fot  

Finska BestPark erbjuder reseparkering. Företaget föddes ur det växande behovet av säkra och licensierade övernattningsmöjligheter för bilresenärer och husvagnsresenärer. Reseparker är lätta att boka, nära till service och möjliggör mobil turism till både mindre och större orter. 

BestPark har satsat på en digital kundupplevelse och bokningar hanteras huvudsakligen via det egna elektroniska systemet. Det finns dock ett behov av kundtjänst vid kundförfrågningar och då frågor och problem uppstår. 

Tillgänglighet och resursfördelning i ordning 

BestPark hade tidigare själv tagit hand om kundernas kontakter. De bestämde sig för att kartlägga kundtjänstpartners i syfte att förbättra kundupplevelsen genom förlängda och garantera servicetider och konsekvent kundservice. Målet var också att frigöra BestParks egna resurser för kärnverksamheten. 

Samarbetet med DialOk inleddes i oktober 2020 med hantering av kundservice via telefon. Servicetiderna utökades till 24 timmar om dygnet, vilket förbättrade företagets tillgänglighet och förkortade svarstiderna. DialOks professionella kundservice säkerställde BestParks konsekventa kundservice och en god kundupplevelse. 

Kundtjänstavdelningen svarar på kundernas frågor, ger destinationsråd och hanterar bokningar.  

BestParkin asiakaskokemus ja tavoitettavuus ovat parantuneet ulkoistamisen myötä.

Bättre kundupplevelse, ett mer bekymmersfritt företag  

Matti Korkiakoski från BestPark berättar att de bästa konkreta fördelarna med outsourcing till DialOk har varit att säkerställa att företagets egna resurser är tillräckliga, att verksamheten inte avbryts och att kundupplevelsen för de egna kunderna är tryggade. 

Att sköta kundservice själv var jobbigt och nu kan BestPark fokusera på sin kärnkompetens, nämligen att erbjuda och utveckla förstklassiga reseparker. 

Det finns planer på att utvidga samarbetet med DialOk så att det inte bara omfattar kundtjänst via telefon utan även e-post och chatt.  

Läs våra andra kundberättelser