BestPark är en fristad för resenärer på resande fot
Finska BestPark erbjuder reseparkering. Företaget föddes ur det växande behovet av säkra och licensierade övernattningsmöjligheter för bilresenärer och husvagnsresenärer. Reseparker är lätta att boka, nära till service och möjliggör mobil turism till både mindre och större orter.
BestPark har satsat på en digital kundupplevelse och bokningar hanteras huvudsakligen via det egna elektroniska systemet. Det finns dock ett behov av kundtjänst vid kundförfrågningar och då frågor och problem uppstår.
Tillgänglighet och resursfördelning i ordning
BestPark hade tidigare själv tagit hand om kundernas kontakter. De bestämde sig för att kartlägga kundtjänstpartners i syfte att förbättra kundupplevelsen genom förlängda och garantera servicetider och konsekvent kundservice. Målet var också att frigöra BestParks egna resurser för kärnverksamheten.
Samarbetet med DialOk inleddes i oktober 2020 med hantering av kundservice via telefon. Servicetiderna utökades till 24 timmar om dygnet, vilket förbättrade företagets tillgänglighet och förkortade svarstiderna. DialOks professionella kundservice säkerställde BestParks konsekventa kundservice och en god kundupplevelse.
Kundtjänstavdelningen svarar på kundernas frågor, ger destinationsråd och hanterar bokningar.
Bättre kundupplevelse, ett mer bekymmersfritt företag
Matti Korkiakoski från BestPark berättar att de bästa konkreta fördelarna med outsourcing till DialOk har varit att säkerställa att företagets egna resurser är tillräckliga, att verksamheten inte avbryts och att kundupplevelsen för de egna kunderna är tryggade.
Att sköta kundservice själv var jobbigt och nu kan BestPark fokusera på sin kärnkompetens, nämligen att erbjuda och utveckla förstklassiga reseparker.
Det finns planer på att utvidga samarbetet med DialOk så att det inte bara omfattar kundtjänst via telefon utan även e-post och chatt.
Läs våra andra kundberättelser
-
”Jag kan lita på att kundtjänsten är igång” – New Nordics kundberättelse
”Jag kan lita på att kundtjänsten är igång” – New Nordics kundberättelse
-
Outsourcad backoffice-tjänst sparar resurser – Traficoms kundberättelse
Outsourcing av säsongsbetonade uppgifter sparar resurser för annat arbete. DialOk sköter handläggningen av ansökningar om registrering av vattenskotrar.
-
One-stop telefonväxeltjänster för Autokeskus
Telefonväxeltjänster för Autokeskus. DialOk och dess systerbolag Line Carrier hanterar Autokeskus mobiltjänster och resurser för växeltjänster på ett enda ställe.